Monday 2 February 2009

"We can’t cope with the heat in the summer and we can’t cope with the cold in the winter; we’re just not used to having actual seasons,"

Azi a nins in Londra. Daca e sa crezi ce spun stirile, se pare ca e cea mai bogata zapada din ultimii 18 ani. Orasul a fost paralizat (mijoloacele de transport nu au functionat) si se pare ca aproape 4 milioane de oameni au iesit pe strazi sa se bucure de zapada. Zeci de oameni de zapada populau strazile si parca totul era invaluit intr-o atmosfera de vacanta, de parca nimic rau nu ti se poate intampla azi in Londra.

E adevarat ca de multe ori sufar de plictiseala si in ultima vreme mai mult ca niciodata parca, insa chestia asta cu zapada la Londra chiar nu mi se pare cool. Pur si simplu Londra nu e orasul zapezii. Mi se pare un soi de blasfemie sa te extaziezi de zapada la Londra. Da, m-as extazia daca as fi undeva in Alpi sau chiar si la Brasov sau macar daca ar fi fost Craciunul, dar, sincer, de-abia astept sa se ispraveasca toata flescaiala asta care ne-a dat tuturor programele peste cap. Vreau sa pot sa ies din casa maine si chiar sa ajung undeva... Deplorabil.

Sau poate ar trebui sa ma bucur ca traiesc un moment istoric: Londra acoperita de un strat alb asa cum nu am vazut-o niciodata. Problema e ca sunt foarte indiferenta la lucruri in ultima vreme. Tot stau si ma intreb de ce si ce sa fac sa alung starea asta de usturoi pus la uscat. Prietenii mei s-au adunat sa se bata cu zapada in seara asta si am refuzat sa-i insotesc. As numi starea asta a mea "Litost" (cei care l-au citit pe Kundera stiu ce inseamna - cand faci lucrurile inadins impotriva ta manat de ciuda adresata propriei persoane, nascuta dintr-un soi de frustrare, daca l-am inteles eu bine pe Kundera) si de obicei cu cat te afunzi mai mult in litost, cu atat ai mai putin sanse sa scapi de influenta sa. In fine, zapada asta contribuie la litostul meu. Ma intreb foarte mult in ultima vreme ce imi lipseste spre a ma bucura din nou de viata... Din doua una: ori sunt o persoana cu totul speciala, cu asteptari extraordinare de la o propria fiinta limitata si traiesc drama sarmanului Dionis in fiecare zi, ori sunt pur si simplu stupida si daca mi-as lua putin viata in maini as dobandi foarte multe lucruri intr-un destul de scurt timp. O dilema inca neelucidata.

Mai multe despre haosul generat de ninsoare azi in Londra, click aici.

2 comments:

  1. litost sau blazare? tu chiar nu mai ai chef sa te bucuri de nimic?! ma enervezi; nu te credeam asa dezarmata si gata de capitulare

    ReplyDelete
  2. Asa pare... Nu sunt nici dezarmata si nici nu capitulez. Imi place sa ma intitulez cinica. Pentru moment. :)

    ReplyDelete