Monday 27 April 2009

Delicata relatie a Londrei cu soarele

Mi-a luat cativa ani ce-i drept sa inteleg inefabila relatie a londonezilor cu vremea.

Dupa o saptamana trecuta extrem de calda si aproape varateca, saptamana asta a debutat cu o ploaie incapatanata si vant suierator. Ieri m-am prajit intreaga zi in parcul London Fields, nobila activitate ce mi-a infuzat sufletul de speranta, optimism si voie buna inexplicabila, iar azi m-am trezit cu un inceput de raceala, o usoara febra si o ploaie neprietenoasa prelingandu-se pe fereastra camerei mele si lingand obscen toate cladirile din oras.

Abia acum am realizat ca frustrarea mea vizavi de vremea londoneza venea din neseriozitatea sezoanelor de aici. Cultura romaneasca a vremii se bazeaza pe un soi de constanta sezoniera care, mai mult sau mai putin, garanteaza o anumita temperatura pe parcursul fiecarei luni din calendar. In Romania nu se renunta la cizme decat in luna mai si la sandale undeva pe la mijlocul lui septembrie.

La Londra, garderoba se alege in functie de fiecare zi. O zi insorita oarecare va cere cetatenilor Londrei sa se uite atent in fundul garderobei si sa scoata de la pastrare cele mai colorate, inflorate haine posibile si cele mai decoltate sandale, intrucat e posibil ca cetateanul cu pricina sa nu mai prinda o zi insorita pana la sfarsitul anului. E adevarat ca vremea rea are mai multe sanse sa se produca decat vremea buna, insa in general fiecare zi are statut de anotimp de sine statator. Londonezii sunt asadar versatili si profita de soare atata vreme cat se poate si se incotosmaneaza pe cat posibil in zilele friguroase (cu exceptia celor care deja nu mai simt absolut nici o variatie in temeperatura).

Normalitatea pentru cei ca mine e ca zilele sa aiba cat de cat o continuitate in temepratura si de aici vesnica mea frustrare legata de succesiunea anotimpurilor fara mari variatii, cu exceptiile de rigoare. Se pare ca la Londra trebuie sa fii pregatit pentru orice. Nu prea e in conformitate cu caracterul meu capricornesc, insa dupa cum se stie ca singura constanta in viata e schimbarea, se pare ca am reusit in sfarsit sa inteleg delicata relatie a londonezilor cu soarele.

3 comments:

  1. cred ca n-ai mai fost de mult prin romania :))
    nu mai sunt 4 anotimpuri, sunt numai 2.
    din iarna se trece brusc in vara si invers.

    ReplyDelete
  2. I love your article. you can visit my website Photo Lab PRO Apk

    ReplyDelete